względnie zdrowa dieta?

Cześć.

Dziś pozostaniemy w tematyce stricte żywieniowej. Ostatnio pisałam o tym, że od tego, co jemy, uzależnione jest w dużej mierze nasze samopoczucie. Nie powinniśmy przesadzać z tłuszczami zwierzęcymi, cukrem czy barwnikami w żywności. To może się bardzo szybko „odbić” na naszym zdrowiu.

Mówi się, że podstawą zdrowia człowieka jest aktywny tryb życia i zdrowa dieta. Czym więc jest taka dieta? Bazuje ona na różnorodności. Dominują w niej witaminy i tłuszcze pochodzenia roślinnego, owoce, warzywa, błonnik. Oczywiście, odpowiednio dopasowana dieta, przy której zachowujemy umiar i staramy się spożywać 5 posiłków dziennie, to dieta idealna. Są jednak sytuacje, gdy nasz teoretycznie „zdrowy” jadłospis wpływa na nasz organizm w pewnym stopniu niekorzystnie. Kiedy tak się dzieje?

Mianowicie, gdy w określonej diecie przeważają produkty jednego pochodzenia czy składu. Są bowiem substancje, które w małych ilościach poprawiają nasze zdrowie, zaś w dużych- powodują zadry na zdrowiu.

Nie należy więc przesadzać z:

- marchwią (beta-karoten i witamina A w nadmiarze przyczyniają się do złych zmian w jakości skóry, wywołuje reakcję uczuleniową),

- wodą (tak, 3l wody dziennie to świat i ludzie, nie można przesadzać),

- jajkami (zbyt duża ilość, u osoby dorosłej powyżej 6 tygodniowo, może zwiększyć cholesterol),

Do tego dorzuciłabym wszelkie warzywa kapustne i strączkowe, ze względu na prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Nie przesadzajmy także z wywarami mięsnymi oraz produktami mlecznymi.

:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>